Ben je relevant voor je doelgroep?

Sociale media: een veelzijdige en waardevole marketingtool!

  • Genereer meer leads en omzet, vergroot naamsbekendheid en bereik, gebruik Twitter voor webcare, enz.

  • Groei als autoriteit of influencer

  • Bouw een community

  • Laat zien waarom je een aantrekkelijke organisatie bent

  • Beheer je sociale media met een dashboard (optie)

  • AI-tekstgeneratie door koppeling met sociale media dashboard (optie)

De inzet van sociale media is voor de meeste organisaties van belang om de marketingdoelen te kunnen realiseren. Je kunt natuurlijk aandacht “kopen” door te adverteren, maar je kunt ook aandacht “verdienen” door relevante content aan te bieden aan je doelgroepen. Deze methode wordt aangeduid met “inbound marketing” of “content marketing”. Het voordeel hiervan is dat je jezelf niet ongevraagd via reclame en advertenties opdringt (push), maar de aandacht naar je toetrekt (pull) met informatie waaraan de klant of doelgroep behoefte heeft. De vragen van je klanten en de ervaringen van medewerkers of leveranciers vormen een belangrijke bron van informatie over je producten en diensten en dat kan weer vertaald worden naar content die relevant is voor nieuwe klanten. Content van goede kwaliteit kan nog vele jaren aangeklikt worden en dus van grote waarde zijn en blijven voor je vindbaarheid.

Sociale media dashboard

Het online sociale media dashboard van BlueGear kent vele functies zodat de software zich uitstekend leent voor doelen zoals:

  • automatische generatie van de tekst voor je social media update via AI
  • beheer van sociale media kanalen: Facebook en LinkedIn bedrijfspagina, Instagram, Twitter, Pinterest, Google My Business
  • content planning (content kalender)
  • monitoring van stakeholders en influencers
  • monitoring van thema’s of onderwerpen (disruptief, innovaties, nieuws, enz.)
  • PR / contentmarketing / inbound marketing / stakeholder-communicatie
  • omgevingsanalyses
  • SWOT-analyses
  • trends in sentimenten, sentimentanalyses
  • leadsgeneratie en verkoop
  • reputatie-management
  • community-management
  • brand- of merkenmanagement
  • meetbaar maken van je marketing
  • visualisatie van data (dashboards)
  • webcare
  • narrow-casting
  • rss-feeds of content hubs

BlueGear helpt je met strategie, praktische plannen, creatieve content en campagnes.

Check ook deze onderwerpen als je met marketing aan de slag wilt:

Wat zeggen opdrachtgevers?

"Gebruiksvriendelijk sociale media dashboard"

Het social media dashboard heeft alle nodige functies en is gebruiksvriendelijk. Bij vragen werd er vlot en klantgericht geantwoord.

Frank Manuhutu, HRM-adviseur Dimence Groep

"Betere zichtbaarheid"

Namens FoodSteps BV hartelijk dank voor jouw gastvrijheid in het mooie Noorden. Wij hebben veel bijgeleerd in jouw persoonlijke cursus en training over de ontwikkeling van onze nieuwe website en concrete mogelijkheden voor een betere 'zichtbaarheid' van ons bedrijf op social media met focus op LinkedIn. Ook de lunch was uitstekend verzorgd. Onze dank hiervoor! Wij zullen jou zeker bij onze collega ondernemers adviseren!

Edzo Struif, eigenaar FoodSteps International

"Nieuwe opdrachten"

Sinds een jaar profileer ik me op sociale media. Maar ja, hoe doe je dat dan? Wat wil je vertellen en vooral wie wil je bereiken? In het intake gesprek met Theo waren dit de vragen om te beantwoorden. Je probeert mensen naar je website te krijgen, maar dan moeten ze daar ook hun vragen kunnen stellen, of vinden waar ze naar op zoek zijn. Jouw product en jouw specifieke kennis wil je duidelijk naar voren laten komen. BlueGear heeft me daar uitstekend bij geholpen. D.m.v. een blog kan ik nu mijn kennis delen en je kunt duidelijk zien waar ik tegenwoordig mee bezig ben.
Theo Labrujere heeft ervoor gezorgd dat ik veel meer bezoekers op mijn website mocht verwelkomen en dat heeft weer geleid tot nieuwe opdrachten.
Het is niet alleen Facebook, LinkedIn of je website, maar het gaat om het totaalplan. Theo heeft dat overzicht om alles op elkaar af te stemmen en zo heeft hij mij weer zichtbaar gemaakt. Wil jij dat jouw bedrijf of organisatie ook een gezicht krijgt op social media, praat dan eens met Theo!

Herman Harms, bouwkundig ontwerper, specialisatie ecologisch bouwen

"Stijgende lijn"

Zoals zovelen dacht ik dat het allemaal wel zelf kon. Beetje zoekwoorden invullen op je site, af en toe wat posten op social media en dan komt het vanzelf. Dat ging best een tijdje goed, maar het speelveld verandert steeds en als je eenmaal goed in je werkt zit, dan denk je ach, het gaat ook wel zonder dat SEO gedoe. Maar mijn website daalde de afgelopen half jaar echt drastisch in bezoekers. Nu heb ik nog steeds een goed gevulde orderportefeuille maar ik weet uit ervaring dat het soms ook ineens kan veranderen en als je er dan nog aan moet beginnen is het te laat. Gelukkig kwam Theo op mijn pad. En met hem heb ik een mooie contract afgesloten. Met zijn sociale media dashboard hou ik alle social media tegelijk bij. En de website worden door hem met analytics in de gaten gehouden. En ik heb natuurlijk ook maar een beperkt budget dus ipv dat hij alles doet, belt hij me af en toe en dan krijg een paar taken die ik die week moet doen. En het is echt waar, we zijn nog maar een maand goed op weg en de stijgende lijn is al weer zichtbaar. Ik kan jullie BlueGear van harte aanbevelen. Theo is iemand die de valkuilen van de kleine bedrijven goed begrijpt en maakt daar juist werk van.

Wilco Boksebeld, hovenier, Bladgoud Tuinen