Via sociale media de zichtbaarheid van de organisatie of onderneming vergroten. Een afgeleid doel kan zijn om een expert-status te verwerven onder de doelgroepen en stakeholders van de onderneming.
- In overleg met de opdrachtgever wordt doel, budget en duur van de campagne bepaald
- BlueGear stelt een Plan van Aanpak op
- BlueGear of de opdrachtgever produceert de sociale media content
- BlueGear monitort en evalueert de uitingen op sociale media via een online dashboard
Online uitingen zijn goed te monitoren en meten. In het Plan van Aanpak is afgesproken welke Key Performance Indicators geschikt zijn om het succes van de content strategie te evalueren.
Ben je relevant voor je doelgroep?
Sociale media: een veelzijdige en waardevole marketingtool!
De inzet van sociale media is voor de meeste organisaties van belang om de marketingdoelen te kunnen realiseren. Je kunt natuurlijk aandacht “kopen” door te adverteren, maar je kunt ook aandacht “verdienen” door relevante content aan te bieden aan je doelgroepen. Deze methode wordt aangeduid met “inbound marketing” of “content marketing”. Het voordeel hiervan is dat je jezelf niet ongevraagd via reclame en advertenties opdringt (push), maar de aandacht naar je toetrekt (pull) met informatie waaraan de klant of doelgroep behoefte heeft. De vragen van je klanten en de ervaringen van medewerkers of leveranciers vormen een belangrijke bron van informatie over je producten en diensten en dat kan weer vertaald worden naar content die relevant is voor nieuwe klanten. Content van goede kwaliteit kan nog vele jaren aangeklikt worden en dus van grote waarde zijn en blijven voor je vindbaarheid.
Sociale media dashboard
Het online sociale media dashboard van BlueGear kent vele functies zodat de software zich uitstekend leent voor doelen zoals:
- automatische generatie van de tekst voor je social media update via AI
- beheer van sociale media kanalen: Facebook en LinkedIn bedrijfspagina, Instagram, Twitter, Pinterest, Google My Business
- content planning (content kalender)
- monitoring van stakeholders en influencers
- monitoring van thema’s of onderwerpen (disruptief, innovaties, nieuws, enz.)
- PR / contentmarketing / inbound marketing / stakeholder-communicatie
- omgevingsanalyses
- SWOT-analyses
- trends in sentimenten, sentimentanalyses
- leadsgeneratie en verkoop
- reputatie-management
- community-management
- brand- of merkenmanagement
- meetbaar maken van je marketing
- visualisatie van data (dashboards)
- webcare
- narrow-casting
- rss-feeds of content hubs
BlueGear helpt je met strategie, praktische plannen, creatieve content en campagnes.