Photo by Brandon Lopez on Unsplash
BlueGear helpt je op weg…
Marketing Academy
Negen voordelen van zoekwoorden-onderzoek i.c.m. Google Ads
Zoekwoorden-onderzoek vormt een van de belangrijkste pijlers in je marketing en communicatie. De onderstaande opsomming laat je in een oogsopslag zien dat er alleen maar winst is te halen uit een zoekwoorden-onderzoek in combinatie met een Google Ads advertentiecampagne.
Betere mindset, meer focus
Zoekwoorden-onderzoek helpt je te focussen op de problemen van je toekomstige klanten. Als jouw prospects antwoorden zoeken, tikken ze vragen in Google om hen te hlpen de beste oplossing voor hun problemen te vinden. Google toont de websites die deze vragen het beste beantwoorden (althans voor zover Google dat met zijn algoritme kan beoordelen).
Betere vindbaarheid / SEO
Zoekwoorden vormen een cruciaal onderdeel van de content die Google en andere zoekmachines indexeren. Hiermee wordt bepaald wat je aanbod is, wat in jouw verhaal belangirjk is en welk gewicht jij als aanbieder in de schaal legt ten opzichte van andere aanbieders. Zoekwoorden moeten op een zo hoog mogelijk niveau terugkomen in je online content om hogere positeis te kunnen bereiken in de zoekresultaten van Google.
Betere content / SEO
Wanneer jouw klantfocus op deze manier is aangescherpt, kun je content maken en terminologie gebruiken die beter is afgestemd op de oplossingen die jouw klanten zoeken. Wanneer je deze content gebruikt in jouw communicatie komt er een betere match tot stand tussen jouw aanbod en dat wat gezocht wordt in Google.
Betere branding
Koppeling van bepaalde thema’s of zoekwoorden in je communicatie aan jouw (bedrijfs-) naam zorgt ervoor dat je publiek beter onthoudt wat je doet.
Betere integratie
Jouw sociale media kanalen worden samengesmeed: zoekwoorden vormen de rode draad in al je communicatie-uitingen. Consistent gebruik / herhaling van de belangrijkste zoekwoorden (en hashtags) integreert je communicatie in alle fases van de sales funnel. Je wordt herkenbaarder en gaat je beter onderscheiden van je concurrentie.
Betere conversie
Omdat je consequent in alle fases van je communicatie en met een scherpere focus in woord en daad vertelt wat je doet, kom je kundig(er) en betrouwbaar(der) over. Hiermee versterk je het vertrouwen dat jouw doelgroep nodig heeft om klant te worden.
Meer bezoek op je site
Dankzij de Google Ads campagne zorg je direct voor bezoek op je site! Dat kan natuurlijk al tot nieuwe klanten leiden. In ieder geval levert het inzicht op in het gedrag van je bezoekers en wat ze precies doen op je website.
Je hele marketing-aanpak komt langs!
De opdrachtgevers van BlueGear stellen echt heel veel vragen. Er is hier een “truckload” aan informatie paraat waarmee je je SEO, website, content marketing en sociale media kunt verbeteren!
Tips & tricks
En last but not least… Als je BlueGear inhuurt, krijg je ook inzicht hoe je met weinig moeite of geringe kosten grote stappen kunt maken. Waar hangt het laaghangende fruit voor jou?
Thema's
Meer tips en inzichten
Breng structuur aan in je marketing, de sales funnel en het AIDA-model helpen je daarbij!
Waarom zoekwoordenonderzoek onmisbaar is in je marketing-aanpak, 9 marketing-elementen die je niet wilt negeren!