Photo credits: Sigmund Qixx, unsplash.com

BlueGear helpt je op weg…

Meer klanten en omzet

Het valt me op dat opdrachtgevers soms geen idee hebben dat ze eigenaar van een goudmijn zijn. Ik heb drie potentiële goudmijntjes voor je geselecteerd, misschien ben je rijker dan je dacht 🙂

  1. Blogartikelen
  2. Niet alleen diensten, maar ook producten: cross- en upselling
  3. YouTube advertentie-inkomsten

Grote kans dat ook in jouw geval, het grootste deel van jouw kennis niet veroudert, en dus de content die je daarover hebt gemaakt nog steeds relevant is voor nieuw of bestaand publiek.

1 Hergebruik van content

Dus content waar voor jou de “sjeu” vanaf is, wordt heel anders beleefd door jouw publiek. Je kunt oude blogartikelen heel goed opnieuw gebruiken en na verloop van tijd opnieuw onder de aandacht brengen. De content die je deelt hoeft dus helemaal niet hagelnieuw te zijn of in te spelen op een actueel probleem. Deze misvatting dat een blog vooral “actueel” moet zijn is voor de meeste ondernemers helemaal niet relevant.

2 – Niet alleen diensten, maar ook producten: cross- en upselling

Als het in deze coronatijd in jouw situatie lastig is om nieuwe klanten te werven, dan kun je mogelijk omzet halen bij bestaande klanten. Google eens op de marketingtermen upselling en cross-selling om ideeën op te doen hoe je binnen jouw producten en diensten-aanbod extra verkoop kunt realiseren.

Stel je bent een massagetherapeute, of een schoonheidsspecialist. Dan is de kans groot dat er ook producten zijn die klanten (bestaande en nieuwe !) graag van je willen afnemen. Helemaal mooi is het als je in het verleden al hebt geinvesteerd in een webshop, dan kun je dat nu makkelijk onder de aandacht brengen. Maar productverkoop is ook mogelijk vanuit Facebook en Instagram. Op Pinterest kan dat helaas nog niet, er wordt echter al wel geëxpeerimenteerd met “product-pins” in Europa, bijvoorbeeld in Duitsland. Zie deze links voor meer info:

3 – Youtube advertentie-inkomsten

De schoonheidsspecialist of de massagetherapeute hoeft niet volledig afhankelijk te zijn van contact met de klant in de salon of praktijk. Je kunt video’s maken voor je bestaande en nieuwe publiek en hen helpen met tips en technieken die ze zelf thuis kunnen toepassen. Wist je dat een fimpje op Youtube zo’n $2,- aan advertentieinkomsten oplevert per 1000 views? En dat zijn natuurlijk best veel views, maar een filmpje wat eenmaal gemaakt is, dat vraagt verder weinig aandacht meer… Uiteraard wordt het dan wel noodzakelijk om in je communicatie publiek naar je YouTube kanaal te trekken. Mogelijk kun je van daaruit ook gaan nadenken over “affiliate marketing” waarbij de producten die je gebruikt of bespreekt worden gekoppeld aan advertenties over dat product en jouw content dus gaat bijdragen aan de verkoop van de producten die je in je eigen praktijk gebruikt.

YouTube: hoeveel advertentie inkomsten per view?Bron voor deze screenshot met uitstekend artikel: influencermarketinghub.com

Hoe nu verder met je marketing?

Als je wilt dat ik met je meedenk, bestel dan een zoekwoorden-onderzoek. Hiermee krijg je een concreet resultaat in handen dat van groot belang is voor je marketing. Bovendien kun je me honderduit bevragen over de talloze aspecten van jouw ondernemerschap en tot helderheid komen over je volgende stappen.

Meer tips en inzichten