U wilt met uw website graag een toppositie in Google. Maar omdat iedereen dat wil, is de concurrentie groot, en gaat dat niet vanzelf. U kunt de concurrentie voorblijven met zoekmachinemarketing en Search Engine Optimization (SEO). Hierbij gaat het om zowel betaalde als onbetaalde positionering van uw website op de resultatenpagina van zoekmachines als Google en Yahoo.

Ken uw klanten

Gebruikers van zoekmachines zoals Google kunnen talloze synoniemen en woordcombinaties gebruiken wanneer zij op internet naar uw producten en diensten zoeken. Deze spontane, “natuurlijke” invoer van zoekmachinegebruikers ("organic search") vormt de basis voor zoekmachinemarketing. Feitelijk draait het om kennis van uw doelgroepen. Denk en handel als uw potentiële klanten, sluit aan bij hun taal en gedrag en uw klanten zullen geen moeite hebben u te vinden.

Optimalisatie

Uw website moet in zowel technisch als inhoudelijk opzicht optimaal aansluiten op de zoekvraag van de zoekmachinegebruiker. Zoekmachines ondervinden dan geen technische hinder en "herkennen" dan dat uw aanbod past bij de vraag van de zoekmachinegebruiker. Dit leidt uiteindelijk tot hogere conversieratio's voor uw website (het percentage bezoekers dat tot een gewenste actie overgaat).

Feiten en cijfers

  • Bijna 90 procent van de zoekmachine-gebruikers kijkt niet verder dan de eerste 10 zoekresultaten.
  • 77 procent van de internet-gebruikers vindt websites via zoekmachines.
  • 59 procent van de potentiële kopers oriënteert zich op internet

Meer weten? Neem even contact op...