Hoe kan BlueGear bijdragen aan uw succes in de sales funnel?

Fase in de sales funnel (AIDA-model)

BlueGear helpt ondernemers in alle fases van de sales funnel en de klantreis: door de aandacht van het gewenste publiek te vangen, potentiële klanten naar de website te leiden en de website zo in te richten dat bezoekers daar doen wat beoogd wordt: iets kopen, iets downloaden, zich abonneren, een berichtje achterlaten, enz., enz. De grafiek illustreert dit proces (de bekende "sales funnel" of "verkooptrechter") die beschreven wordt aan de hand van het beproefde AIDA-model. BlueGear begeleidt ondernemers met succes in alle fases van dit proces. Hieronder volgt per fase een korte beschrijving van het proces in grote lijnen, het is overigens beslist geen beschrijving van een universele werkelijkheid of wetmatigheid.

De "Attention"-fase

Een ondernemer zal moeten laten weten dat de onderneming bestaat en wat zijn of haar aanbod is. "Hello world", hier ben ik. Dat gaat in de meeste gevallen het beste door te adverteren en/of te zorgen voor publiciteit in (online) magazines, een interview in een (lokale of regionale) krant. Zo wordt een groot publiek bereikt. Een groot deel zal nooit klant worden (want voelt zich niet aangesproken of heeft andere behoeftes), maar een deel behoort tot de klantengroep. Hiermee zet je je communicatie in de eerste versnelling. 

De "Interest"-fase

Wanneer in de vorige fase de aandacht is getrokken zal een deel van het publiek zich aangesproken voelen, er is sprake van een bepaalde mate van interesse. Mogelijk wordt de website al eens bezocht en wordt van daaruit besloten de onderneming te volgen op sociale media. Op sociale media kan de aandacht vastgehouden worden door regelmatige publicaties die de knowhow van de onderneming onderstrepen, de gunfactor versterken en de binding met klanten of potentiële klanten en andere stakeholders versterken. Een deel van je doelgroep is wakker en begint je in de gaten te houden. Je communicatie staat in de tweede versnelling.

De "Desire"-fase

Heeft de onderneming een aanbod dat nauw aansluit op de behoefte van de klant en is het vertrouwen van de klant gewonnen, dan komt de onderneming op de "shortlist" van aanbieders met het beste aanbod. Op de website kan het vertrouwen in de aangeboden oplossing worden versterkt door het plaatsen van reviews van andere klanten, door een uitstraling en vormgeving die goed in de smaak valt bij de klant, door een overzichtelijke en goed funcitonerende website, door heldere (retour-) voorwaarden, garanties, keurmerken, enz., enz. Je zit in de derde versnelling.

 

De "Action"-fase

Als de aanbieder op de meeste aspecten van aanbod en presentatie de hoogste ogen gooit, zal de potentiële klant tot koop overgaan of stappen gaan zetten die aan de koop vooraf gaan. Er wordt contact gezocht met de aanbieder. Als tussenfase kan nog besloten worden eerst een laagdremepelige of gratis vorm van dienstverlening af te nemen: denk aan abonneren op een nieuwsbrief, een whitepaper downloaden, een handige checklist downloaden, een aanbieding of probeeraankoop afnemen. Je hebt de hoogste versnelling bereikt, de sales funnel is nu compleet.

 

De "Overdrive"

Als je als ondernemer klanten hebt en deze zijn tevreden of zelfs lovend over jouw producten of diensten, dan is de kans groot dat zij een goed woordje voor je willen doen. Zo sluit je de cirkel: bestaande klanten treden dan als ambassadeur op en versterken de communicatie van je onderneming of organisatie in de andere fases. Dit is je communicatie in "overdrive", de vijfde versnelling!

 

Ga direct aan de slag! Wat zijn de voordelen van zoekwoordenonderzoek?

Verbeter de sales funnel voor meer klanten en omzet

Het verbeteren van je sales funnel is een kwestie van volhouden, experimenteren, aanpassen en regelmatig evalueren van de resultaten.
Kies hieronder een optie die bij je ambitie en budget past.

Effectieve sales funnel door onderlinge afstemming van acties.

Meer omzet, meer/betere (high end) klanten.

Shoppen bij verschillende experts niet nodig.

Wat prioriteit heeft, krijgt ook prioriteit.

Er is geen "one size fits all", elke aanpak is maatwerk.

Regelmatig onderhoud begint met een eenmalige Check in! (€- 150,-)

  • Lite
  • voor de ondernemer die wil aanpassen en verbeteren
  • €120,-
    per maand
  • 2 uur ondersteuning
  • minimaal 3 maanden
  • Meer info?
  • Plus
  • voor de ondernemer met groei-ambitie
  • €475,-
    per maand
  • 5 uur ondersteuning
  • minimaal 6 maanden
  • Meer info?
  • Premium
  • voor de ondernemer met gekwantificeerde (sales) targets
  • €950,-
    per maand 
  • 8 uur ondersteuning
  • minimaal 6 maanden
  • incl. sociale media dashboard
  • Meer info?
  • Interim
  • voor grotere organisaties die handjes tekort komen
  • €95,-
    per uur
  • 2-3 dagen per week
  • minimaal 3 maanden
  • desgewenst op locatie
  • Meer info?
 

Prijzen zijn exclusief BTW. NB: regelmatig onderhoud begint met een eenmalige Check in! (€- 150,-)