Zoekwoorden-onderzoek vormt een van de belangrijkste pijlers in je marketing en communicatie. Ik voer dit graag voor je uit met behulp van de Google Keyword Planner, eventueel nog aangevuld met andere online tools. Als je een zoekwoorden-onderzoek bestelt, kom ik bij je op bezoek voor een inventarisatie en toelichting op het belang van zoekwoorden in de sales funnel. Daarna voer ik het onderzoek uit en evalueren we de resultaten. Als het nodig is, scherpen we de zoekwoorden nog verder aan. Met het resultaat kun je direct aan de slag en je communicatie direct verbeteren!

De voordelen van zoekwoorden-onderzoek

De onderstande opsomming van voordelen is niet eens volledig, maar je kunt in een oogsopslag zien dat er alleen maar winst is te halen uit een zoekwoorden-analyse.

  • Betere mindset: zoekwoorden-onderzoek helpt je te focussen op de problemen van je toekomstige klanten. Als jouw prospects antwoorden zoeken, tikken ze vragen in Google om hen te hlpen de beste oplossing voor hun problemen te vinden. Google toont de websites die deze vragen het beste beantwoorden (althans voor zover Google dat met zijn algoritme kan beoordelen).
  • Betere vindbaarheid: zoekwoorden vormen een cruciaal onderdeel van de content die Google en andere zoekmachines indexeren. Hiermee wordt bepaald wat je aanbod is, wat in jouw verhaal belangirjk is en welk gewicht jij als aanbieder in de schaal legt ten opzichte van andere aanbieders. Zoekwoorden moeten op een zo hoog mogelijk niveau terugkomen in je online content om hogere positeis te kunnen bereiken in de zoekresultaten van Google.
  • Betere content: wanneer jouw klantfocus op deze manier is aangescherpt, kun je content maken en terminologie gebruiken die beter is afgestemd op de oplossingen die jouw klanten zoeken. Wanneer je deze content gebruikt in jouw communicatie komt er een betere match tot stand tussen jouw aanbod en dat wat gezocht wordt in Google.
  • Betere branding: koppeling van bepaalde thema's of zoekwoorden in je communicatie aan jouw (bedrijfs-) naam zorgt ervoor dat je publiek beter onthoudt wat je doet.
  • Betere integratie van al je kanalen: zoekwoorden vormen de rode draad in al je communicatie-uitingen. consistent gebruik /herhaling van de belangrijkste zoekwoorden (en hashtags) smeed je communicatie in alle fases van de sales funnel aan elkaar. Je wordt herkenbaarder en gaat je beter onderscheiden van je concurrentie.
  • Betere conversie: omdat je consequent in alle fases van je communicatie en met een scherpere focus in woord en daad vertelt wat je doet, kom je kundig(er) en betrouwbaar(der) over. Hiermee versterk je het vertrouwen dat jouw doelgroep nodig heeft om klant te worden.

Mijn klanten stellen heel veel vragen en ik heb echt een "truckload" aan informatie paraat waarmee je je SEO, website, content marketing en sociale media kunt verbeteren.

  • ZOEKWOORDEN-ONDERZOEK
  • €150,-
  • Inventarisatie vooraf op locatie
  • Zoekwoorden-onderzoek (Keyword Planner e.a.)
  • Evt. aangevuld met andere tools
  • Evaluatie achteraf (telefoon / mail)
  • Ja, ik ga nu mijn communicatie aanpakken !!