Met content wordt in feite de informatie (tekst en beeld) op internet bedoeld. Zodra deze informatie gepubliceerd wordt, kunt u op basis hiervan door anderen gevonden worden. Zoekmachines zoals Google brengen echter onderscheid aan in het gewicht dat aan elke publicatie op internet kan worden toegekend. Wat belangrijk is (althans volgens het algoritme dat Google hiervoor gebruikt), verschijnt hoog in de zoekresultaten, wat totaal onbelangrijk is, komt onderop. Terecht of niet, dit is waarom er een hele industrie (aangeduid met SEO: Search Engine Optimization) is ontstaan om uw verhaal belangrijk en vindbaar te maken. De kern is en blijft "uw verhaal". Er zijn verschillende methodes om aandacht te krijgen. We noemen er twee.

Content Marketing

U kunt aandacht "kopen" door te adverteren, of "verdienen" door relevante content te bieden aan uw doelgroepen. Deze methode wordt aangeduid met "inbound marketing" of "content marketing". Het voordeel hiervan is dat u zich niet ongevraagd via reclame en advertenties opdringt (push), maar de aandacht naar u toetrekt (pull) met informatie waaraan uw klant of doelgroep behoefte heeft. De vragen die uw klanten stellen vormen een belangrijke bron voor het produceren van relevante content. Ook interviews met uw teamleden en vakmensen kunnen voor klanten boeiend materiaal opleveren. Materiaal dat vaak nog vele jaren aangeklikt wordt en dus van grote waarde is voor uw vindbaarheid. Neem even contact op als u meer wilt weten.

Waarom krijgt u niet de gewenste aandacht? Mail ons even!

Stakeholder engagement

Vertel uw verhaal door te verbinden met uw stakeholders. Verbreed en verdiep de dialoog met middelen als:

lees verder op onze speciale website: StakeholdersFirst !